Inspektori i hekurudhës greke është një nga figurat qendrore në tragjedinë e Tempes. Ndoshta pas shefit të stacionit të paraburgosur Vassilis Samaras personi i dytë më i përfshirë.
63-vjeçari Dimitrios Nikolaou ka përshkruar me detaje gjithçka që ka ndodhur në natën fatale, por edhe se si sistemi punon me rekrutimin, trajnimin dhe turnet e drejtuesve të stacionit.
Në fakt, në ditët e fundit ky inspektor ka qenë në “syrin e ciklonit” dhe pse menjëherë pas tragjedisë me 57 të vdekurit ka shkuar në spitalin e Volos dhe në rrethana të panjohura ka marrë një muaj pushim mjekësor për shkak se kishte një problem.
E gjithë dëshmia e inspektorit Nikolaou
“Unë jam punonjës i OSE-së dhe drejtor i përkohshëm i departamentit të Inspektimit të Larisës që nga 20 shkurt 2020, “ theksoi inspektori Nikolaou në fillim të dëshmisë dhe më pas iu përgjigj të gjitha pyetjeve.
Cilat janë përgjegjësitë e shefit të stacionit?
Stacioni përkatës është përgjegjës për mirëmbajtjen e trafikut të trenave të pasagjerëve, trenave komercialë dhe hekurudhave. Ai bashkëpunon me dy stacionet në të dyja anët, konkretisht në Larisa me stacionin Paleofarsalon dhe stacionet Neo Poron dhe Litochoro”.
Kur një tren është gati të mbërrijë ose të niset?
“Kur komandanti i stacionit merr një njoftim nga të dy stacionet, merr një njoftim se treni është larguar nga stacioni dhe se është gati të mbërrijë në Larisa. Duke ditur edhe kohën e nevojshme për të mbërritur në stacion”.
Kur treni largohet nga Larisa, kë informon mjeshtri i stacionit?
“Kur bëhet fjalë për një nisje nga Larisa, shefi i stacionit njofton stacionet e Palaiofarsala dhe Neo Pori.
Më datë 28.02.2023, a ka pasur ndonjë problem gjatë orëve të mbrëmjes në linja, qoftë për të qëndruar vetëm në linjë?
“Pasdite, një tren udhëtarësh u nis nga Larisa për në Selanik. E di këtë sepse në orën 19:50 më telefonoi shefi i stacionit të Larisës, Pavlopulos Konstantinos dhe më tha se do të na duhet një çelës në stacionin hekurudhor Litochoro për qarkullimin midis Larisa – Neo Pori – Litochoro.
Kjo çështje u zgjidh menjëherë.
A e dini nëse treni 2597 kishte problem të hynte në stacionin e Larisës?
E di që u nis nga Neios Poros në orën 22:15 dhe për rreth 22 minuta mbërriti në Larisa, në linjën periferike.
Çfarë janë semaforët?
Janë semaforët që i japin sinjal shoferit. Nëse është e gjelbër, ai niset lirshëm me sinjalin e drejtuesit të stacionit. Nëse është me ngjyrë të kuqe, drejtuesi i stacionit përkatës duhet të lëshojë formularin 1001.
Sa semaforë ka në çdo stacion?
Kjo varet nga secili stacion. Këtu në Larisa ka një semafor daljeje në Paleofarsalo dhe një semafor daljeje në Selanik brenda kufijve të stacionit dhe një semafor për në Volos.
A funksionon normalisht semafori në Selanik?
Për një sërë vitesh, më shumë se gjashtë apo shtatë vite, si në ngjitje ashtu edhe në zbritje, semaforët nuk funksiononin, ata ishin gjithmonë të kuq. Pra, që çdo tren të nisej, komandanti i stacionit duhej të lëshonte formularin e njoftimit 1001 për shoferin përkatës.
Nga mesi i nëntorit 2022, sinjalizimi i dritës u bë nga kompanitë ERGOSE dhe ALSTON, por herë pas here shfaqte probleme”.
A e dinit nëse më 28 shkurt 2023 semafori punonte normalisht apo kishte probleme?
Si mbikëqyrës, nuk kisha informacion nëse kishte ndonjë problem. Çdo problem që paraqitet në stacionin përkatës, komisariati raporton defektin, përcillet në inspektim dhe ne e përcjellim në shërbimin kompetent në Athinë në D.K (Drejtoria e Qarkullimit) dhe tek kompanitë ERGOSE dhe ALSTON”.
Gjatë nisjes së trenit 62 në drejtim të Selanikut, a është raportuar ndonjë problem në semafor?
Nuk është raportuar asnjë defekt sepse mund të ketë ndodhur në atë kohë, dhe në atë moment shefi i stacionit është dashur të lëshojë formularin 1001 makinistit dhe mbikëqyrësit sipas rregullores së brendshme të trafikut.
Formulari 1001 hartohet me shkrim në tre kopje. A merret nga shoferi i trenit, B nga mbikëqyrësi i tij dhe C e ka shefi i stacionit. Ai duhet të nënshkruhet nga shoferi dhe mbikëqyrësi i trenit përpara nisjes së trenit.
Çfarë ndodhi më 28 shkurt dhe në orët e mbrëmjes?
Në orën 22:15, treni 2597 u nis për në Larisa nga stacioni i Nea Poros. Rruga është 22 minuta. Ai u nis dhe lëvizi normalisht në linjën e zbritjes për në Larisa. Drejtori i stacionit, që të hynte 2597, përdori manualisht diagonalet 118 B dhe 118 A dhe treni hyri në linjë dhe parkoi rreth orës 22:37.
Treni 62, siç thashë, lëvizte nga Paleofarsala në vijën e zbritjes. Mbërriti në orën 23:02 sipas drejtorit të stacionit dhe u nis në orën 23:04. Siç më përcolli mjeshtri i stacionit Samaras në një komunikim të drejtpërdrejtë pas incidentit,ndërsa treni ishte në stacion.
Ai kontaktoi makinistin e trenit 62 dhe i tha se kishte një linjë të lirë deri në hyrjen e semaforit të Neios Poros, pa i thënë drejtimin në ngjitje ose zbritje. Makinisti ishte i detyruar dhe duhej të thoshte atë që i tha komandanti i stacionit. Nuk e di nëse bëri dhe tha atë që i tha drejtori i stacionit.
Në rast se nuk e bënte, drejtori i stacionit duhej ta pyeste nëse e kishte dëgjuar urdhrin.
Treni u nis normalisht. Dhe kjo është një nga bisedat e regjistruara.
Shoferi me siguri e kuptoi që kishte ardhur në vijën e zbritjes dhe duhet të pyeste veten pse nuk ndoqi modelin 1001. Shoferi Koutsoumbas Georgios, me sa di unë, nuk punonte në linjën Athinë-Selanik dhe ishte rikthyer së fundmi.
A keni ndonjë gjë tjetër për të shtuar?
Dua të theksoj se orari për muajin shkurt 2023 ishte caktuar nga data 25 deri më 27 Janar, i është dërguar Drejtorisë së Qarkullimit Rrugor në dijeni të menaxherit, në rast se ai dëshiron të bëjë ndonjë ndryshim dhe më pas iu komunikua stafit. Oraret e stacionit të Larisës janë nga ora 06:00 deri në orën 15:00 shefi i stacionit të mëngjesit, nga ora 14:00 deri në 23:00 pasdite dhe ai i stacionit të mbrëmjes është nga ora 22:00 deri në 07:00.
OSE në korrik 2022 punësoi 80 mjeshtra të stacioneve. Ata, nga data 02.08.2022 deri më 23.10.2022, kanë trajnuar teorikisht 14 të tillë, nga të cilët 13 janë punësuar me kartë shërbimi dhe një Samaras Vassilios, u emërua në Larisa. Ata bënë trajnime praktike deri më 23 janar 2023 dhe Samaras u trajnua kryesisht në stacionin e Larisës dhe stacionet rajonale përreth.
Nga 1 shkurt 2023 ai mori detyrat si i certifikuar dhe kompetent nga Autoriteti Rregullativ i Hekurudhave. Më 26 janar 2023, si kryeinspektor, thirra të gjithë drejtuesit e rinj të stacionit për t’i informuar për detyrat e tyre.
Më 28 shkurt 2023, Pavlopoulos Konstantinos ishte shefi i stacionit në detyrë në turnin nga ora 14:00 deri në 23:00 me Panagiotis Hamilos që asistonte. Samaras Vassilis punonte nga ora 22:00 deri në orën 07:00 dhe ishte i vetmi në turnin e mbrëmjes.
Midis orës 22:00 dhe 23:00, tre shefa stacioni ishin të pranishëm dhe shërbenin në të njëjtën kohë, me në krye Pavlopulos. Pas incidentit u informova nga stacionisti Samaras se që nga fillimi i turnit të tij në orën 22:00 ai ishte vetëm sepse as Pavlopulos dhe as Hamilos nuk ishin.
E di gjithashtu se mjeshtri i stacionit qendror të Palaiofarsalon, Zindros Georgios, e udhëzoi Pavlopoulos që të qëndronte deri në mbarëvajtjen e trafikut dhe të siguronte mbërritjen e trenit 62 në Larisa, i cili ishte me disa minuta vonesë.
Në orën 23:44 të datës 28.02.2023 jam njoftuar nga kontrollori i komunikacionit për aksidentin. I telefonova Samaras në celular pasi e dija se ai ishte vetëm në atë kohë dhe më pas fola me Pavlopulos duke e ditur që ai mbaronte turnin në orën 23:00.
Pavlopulos u përgjigj se e dorëzoi turnin si normalisht. Duhet të theksoj se në bazë të orarit të asaj dite të caktuar, Pavlopulos ishte në turnin e mëngjesit, por ndërroi turn dhe duhej të punonte nga ora 14:00 deri në 23:00.
Kur në orën 01:15 e takova Samarasin, e pyeta pse ishte vetëm, ndërkohë që ishte një drejtues stacioni, ai u përgjigj se Pavlopulos u largua rreth orës 21:45-21:50. E pyeta sërish Pavlopulosin se në çfarë ore u nis dhe nuk më dha një orë të saktë.
Besoj se nëse Pavlopulos do të kishte arritur të “drejtonte” edhe trenin 2597, aksidenti mund të ishte shmangur.